Resum del 2010

Tal com vam acordar a la «convenció» ubuntaire del desembre de 2009, es va reestructurar l’equip i els que ens vam voler comprometre més vam incloure’ns a ~ubuntu.cat-org, és a dir, l’equip d’organització dels ubuntaires. Aquest equip però, requereix dels seus membres una participació activa, i al cap de l’any cal retre comptes d’allò que s’ha fet. Doncs bé, aquest apunt pretén explicar allò que he fet durant el 2010 per la comunitat d’usuaris d’ubuntu en català, per l’ubuntu i pel programari lliure en general.

D’entrada he de dir que aquest any he participat per primer cop a les Ubuntu Global Jam que han tingut lloc, i ha estat una experiència molt interessant, ja que vaig estar col·laborant en la traducció d’alguns paquets al català i també vaig estar provant algunes versions beta de la que seria la següent versió estable, la 10.04.

Arran de la primera, m’he afegit a ~ubuntu-l10n-ca, ço és l’equip de traductors, tot i que encara no he estat admès com a tal. També vam crear l’equip de comunicació, i m’hi vaig incorporar, però ha quedat com un projecte «latent».

Al mes de maig va tenir lloc la festa de publicació de la Lucid Lynx a València: una passada el que hi vaig viure, a més, hi vaig fer de ponent per primera vegada parlant del MultiBoot!

Durant el mes de juny i juliol el que vaig fer va ser aconseguir que totes les màquines de la feina funcionin al menys amb l’ubuntu (de fet en són molt poques les que tenen un altre sistema operatiu)… ara ho estem documentant tot plegat.

Com que no parem mai, el mes d’agost vam tenir la Global Jam de la Maverick, on vull esmentar la gran hospitalitat que vaig rebre del Josep Gallart i la Roser… moltes gràcies! Bàsicament vam fer traduccions i vam discutir sobre Canonical (gràcies David per ser tan comprensiu).

Poc després ja vam haver d’endegar els preparatius de la festa Maverick, on l’incansable Josep va tornar a ser un gran amfitrió… ara ja hem començat amb els de la Natty i em tocarà fer el paper del Josep (per proximitat al lloc de l’esdeveniment).

A més de tot el que específicament he esmentat, fa un any o així que provo versions de desenvolupament de l’ubuntu i informo d’errors (mooolt modestament). També he estat promovent i defensant el programari lliure sempre que he tingut ocasió en persona i des d’aquest bloc i el meu compte d’identi.ca.

Espero continuar col·laborant igualment durant l’any que ara comença 😉

Arxivat a General

Deixa un comentari

Arxiu
gener 2011
M T W T F S S
« des   Feb »
 12
3456789
10111213141516
17181920212223
24252627282930
31  
