Broadcom BCM4322 amb Debian Wheezy

Divendres em va arribar un Dell Latitude E6400 de segona mà, que ja té uns quants quilòmetres però molt bon rendiment (processador Intel Core2Duo T8300, 2 GB de RAM DDR2 800 MHz; gravadora de DVD; gràfica NVIDIA Quadro NVS 160M1; etc.). Després de fer proves durant el cap de setmana comprovant que tot funcionava bé amb el sistema operatiu privatiu que portava, avui diumenge li he instałlat un sistema operatiu lliure, concretament un Debian Wheezy, l’actual versió «testing», amb Gnome3… que no sé si acabaré mantenint o què, però aquest és un altre tema 😉

La instałlació ha anat molt bé, però com era d’esperar, perquè Debian no empra cap paquet privatiu, la tarja de xarxa no l’ha reconeguda; una Broadcom Corporation BCM4322 802.11a/b/g/n. Ni al web del fabricant he trobat un controlador per GNU/Linux adient.

Després de remenar per la xarxa durant unes quantes hores sense èxit; he acabat mirant el valuós manual d’instałlació de Debian dels amics de gnulinux.cat, el qual remet a la pàgina de firmwares de Debian, on he acabat fent cap a un lloc que ja havia visitat, però aquesta vegada, enlloc de fer servir l’apartat de la wheezy, he emprat el de la squeeze i ha estat el que m’ha funcionat. El que cal fer és el següent:

1.- Afegir els dipòsits «contrib» al /etc/apt/sources.list

deb http://ftp.us.debian.org/debian wheezy main contrib non-free

2.-  Actualitzar la llista de paquets i instałlar el paquet wireless-tools

aptitude update && aptitude install wireless-tools

3.- Instałlar el paquet instałlador de firmware

aptitude install firmware-b43-installer

4.- Reiniciar

Amb aquests senzills 4 passos ha reconegut la tarja de xarxa i m’he pogut connectar sense fils 😉

Arxivat a General
3 comments on “Broadcom BCM4322 amb Debian Wheezy
  1. […] que això ja ho havia fet al meu portàtil he seguit el mateix que vaig fer llavors i he acabat configurant bé la tarja de xarxa sense fils. Els passos a seguir (com a root) […]

  2. […] que això ja ho havia fet al meu portàtil he seguit el mateix que vaig fer llavors i he acabat configurant bé la tarja de xarxa sense fils. Els passos a seguir (com a root) […]

  3. […] que això ja ho havia fet al meu portàtil he seguit el mateix que vaig fer llavors i he acabat configurant bé la tarja de xarxa sense fils. Els passos a seguir (com a root) […]

Deixa un comentari

Arxiu
Abril 2012
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« març   maig »
 1
2345678
9101112131415
16171819202122
23242526272829
30  
