Estany Cap de Rigüenyo (o Riueno)

Diumenge 8 de juliol vam fer una sortida coŀlectiva del Centre Excursionista de Lleida a l’estany del Cap de Rigüenyo. Va fer de vocal el Josep Farré, junt amb la Regina, i van fer-ho la mar de bé. Van cuidar molt tots els detalls, preocupant-se per tots els que hi vam anar, que a més dels vocals, vam ser el Jaume i la Cristina, el Joan, el Lluís, el Jaume, la Lluïsa, la Gemma, l’Antonio, la Núria, el Carlos i jo. Val a dir que el Josep ens va portar una fitxa plena de detalls divendres al Centre.

Vam sortir diumenge a les 7:00 del Camp d’Esports de Lleida en direcció a la Val d’Aran, vam parar a esmorzar al Pont de Suert, on ja es respirava l’ambient del campionat del món dels SkyGames que aquell dia acabaven a Vilaller amb la Marató i la Mitja Marató de Muntanya… amb el conflicte de les seleccions pel mig. La mitja marató masculina la va guanyar un català però no va poder pujar al podi per no ridiculitzar la selecció espanyola, que estava plena de catalans i de catalanes… però bé, això és un altre tema, amb una clara solució (*). Després d’esmorzar vam continuar el nostre camí fins a l’embassament de Baserca, ja que el camí comença a l’alçada de la presa però a l’altre costat de la carretera, com podeu veure al mapa:

Cap a les 9:30 començàvem a caminar, d’entrada teníem un desnivell important davant nostre, ja que el camí comença guanyant molta alçada per una pista, fins que al cap de poca estona cal agafar un corriol senyalitzat a l’esquerra, al tros que vam anomenar de les 20 corbes. Tota aquesta part era per una fageda imponent, acabada amb un faig ben gros.

Passat aquest punt la vegetació canviava i ara eren pins i avets el que ens envoltaven. Poc després calia creuar el riu de Rigüenyo i al cap de no res desapareixien els arbres i només hi havia prats.

A partir d’aquest punt ens trobàvem amb un paisatge molt més obert i podíem gaudir de vistes més impressionants, arribant a veure el cim del Besiberri Nord, a més d’altres massissos de la zona. També, uns quants circs glacials al mig dels quals hi queden els llacs que volíem veure. Mentrestant, però vam poder gaudir d’un altre tipus de vegetació que en aquella zona es presentava molt ric: les flors. Vam veure una flor de neu (estrany que només en veiéssim una), i algunes orquídies, a més de nerets i altres.

Flor de neu

Passat aquest tros, ja vam guanyar alçada i vam passar per la cabana de la Font Blanca (en ruïnes) primer, i després per la bassa del mig de Rigüenyo; antic llac que ha quedat colmatat de vegetació, i després de guanyar una mica més d’alçada vam arribar a l’estany del Cap de Rigüenyo, objectiu principal de l’excursió. Allà vam fer una mossada, algunes fotos (la primera d’aquest apunt és d’allà, tot i que en tinc més) i vam continuar pujant una mica més fins arribar-nos al coll de Rigüenyo per poder veure l’estany de Fe… i el cim de Salenques, la vall d’Anglios, i per un altre costat ens quedava una mica lluny el massís de Vallibierna.

Després d’aquest punt, que era el més alt de l’excursió i el més allunyat, vam tornar però fent un petit tomb per poder arribar a l’estany de Rigüenyo, per la qual cosa vam haver de fer un petit flanqueig per una zona de grans blocs i al cap de poca estona vam arribar al coll des d’on podíem veure l’estany de Rigüenyo… on només s’hi va arribar el Carlos.

Allà vam dinar, ens vam estirar una estona, i després vam continuar la baixada… camp a través fins arribar a la cabana de la Font Blanca, on vam desfer el camí que havíem fet al matí. Mentrestant vam gaudir un altre cop amb les flors d’aquells prats, sobretot amb les orquídies.

Després vam tornar a creuar el riu de Rigüenyo, a la zona on es barrejaven els prats i les coníferes. Allà ens vam esperar a què el Josep i l’Antonio investiguessin una potencial cavitat que havien vist des de l’altre costat, però va acabar sent un forat artificial per prospeccions mineres.

Després d’aquesta paradeta, vam tornar a entrar a la fageda i vam continuar baixant les 20 corbes i la pista fins els cotxes.

Arribàvem als cotxes cap a les 16:00 aproximadament, amb molta felicitat per l’excursió que acabàvem de fer i agraint als vocals el gaudi que ens van regalar amb aquesta sortida. La veritat és una sortida per repetir amb família, per exemple.

Per cert, podeu descarregar-vos el track de l’excursió. I si voleu veure imatges impressionants, només cal que mireu les fotos del Carlos… una passada!

(*) EDITO: Acabo de llegir a Vilaweb que han rectificat les classificacions que amagaven la victòria de Catalunya a la mitja Marató dels SkyGames, però Jessed Hernàndez continua sense medalla😦