Ascensió al Penyagolosa (1813 m)

Espectacular imatge del Penyagolosa des de Vistabella (de la viquipèdia).

Espectacular imatge del Penyagolosa des de Vistabella (extreta de la viquipèdia).

El passat 23 de desembre, mentre els amics del Centre Excursionista de Lleida muntaven el tradicional Pessebre a la Muntanya, vam anar tota la família amb la del meu germà (inclosos Vicky i Dani) a pujar el Penyagolosa… en el que ja s’ha convertit en la nostra excursió muntanyera habitual per aquestes dates.

Part més dura de la pujada, amb el meu germà carragant a Dani (únic tros on no va caminar) i Vicky davant d'ells.

Part més dura de la pujada, amb el meu germà carregant a Dani (únic tros on no va caminar) i Vicky davant d’ells.

Vam sortir de la Vall d’Uixó cap a les 9:00 i vam començar a caminar cap a les 11:00, una mica tard però com que no feia calor (fins que no vam fer la part més dura de la pujada) es va suportar bé.

Tota la família al cim del Penyagolosa.

I les vistes que vam tenir van ser immillorables… si no fos perquè hi havia una mica de boira que anava entrant de la mar cap a la plana.

Vista des del cim de la boira cobrint la Plana i endinsant-se cap a l'interior.

Vista des del cim de la boira cobrint la Plana i endinsant-se cap a l’interior.

Tot i això va ser molt agradable l’excursió, que vam començar seguint el PR-CV 79 que va des de St Joan de Penyagolosa a Llucena, pel coll de la Banyadera, on vam resseguir la ruta «normal» al cim, com podeu veure al track de l’excursió.

Tota la família baixant tranquiŀlament pel tram més pendent.

La baixada va ser molt més ràpida, sense comptar la parada per dinar, i la vam fer per la pista que va fins a l’aparcament on havíem deixat els cotxes. En l’últim tram de la baixada, després de l’àrea d’acampada, vam veure l’inici de la ruta que transcorre pel barranc de la Pegunta, que tenim entès que és una zona molt interessant des del punt de vista botànic i paisatgístic, i que queda pendent per una altra vegada.