Debian Wheezy i Dell mini9, la Broadcom BCM4312

Aquest serà el tercer apunt que faig sobre Debian Wheezy, que serà estable durant el 2013. I és que a cada màquina que l’he instaŀlada he tingut el mateix inconvenient: la tarja de xarxa sense fils; cosa que, com ja he comentat abans, era previsible donat que Debian no inclou programari privatiu. En aquest cas, a l’hora d’instaŀlar-la al Dell mini9 de la MariaJo també ha passat el mateix; i com les altres vegades, ha estat qüestió de remenar una mica per la xarxa fins que he trobat la solució.

El primer que m’ha calgut fer és esbrinar quina era la tarja de xarxa concretament, cosa fàcil amb la comanda lspci:

$ lspci

03:00.0 Network controller: Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g LP-PHY (rev 01)

En aquest cas, el Dell mini9 em deia que la tarja de xarxa sense fils és una Broadcom Corporation BCM4312 802.11b/g LP-PHY (rev 01). Ara es tractava de veure què hi trobava per la xarxa sobre com instaŀlar-hi els controladors adients, i la resposta la vaig trobar a un problema semblant que havien tingut la comunitat de LinuxMint. Segons això només calia tenir actualitzat el sistema (ja n’estava) i instaŀlar-hi el paquet amb el controlador LP-PHY:

# apt-get install firmware-b43-lpphy-installer

Després de la qual cosa  només ha calgut reiniciar i navegar sense fils… com les altres vegades, automàgic 😉

Anuncis
Arxivat a Debian
3 comments on “Debian Wheezy i Dell mini9, la Broadcom BCM4312
  1. […] fils disponibles. Mentre donava aquestes ordres he recordat el que vaig haver de fer quan vaig instaŀlar-hi debian al mini9; i he mirat de […]

  2. […] fils disponibles. Mentre donava aquestes ordres he recordat el que vaig haver de fer quan vaig instaŀlar-hi debian al mini9; i he mirat de […]

  3. […] fils disponibles. Mentre donava aquestes ordres he recordat el que vaig haver de fer quan vaig instaŀlar-hi debian al mini9; i he mirat de […]

Deixa un comentari

Arxiu
febrer 2013
dl. dt. dc. dj. dv. ds. dg.
« gen.   març »
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728  
