El Turbó (2492 m) des de la Múria

Finalment el passat diumenge 30 de juny  vam fer el Turbó, gràcies a la proposta que va fer la Lluïsa. És un dels cims emblemàtics de les terres de Ponent, ja que és visible des de les carreteres que habitualment emprem per pujar als Pirineus, i feia molt de temps que tenia ganes de pujar-hi; de fet, fa gairebé dos anys que ho vam intentar i no ho vam aconseguir😦

El Turbó vist des de Campo  (el passat 2 de juny).

El Turbó vist des de Campo (el passat 2 de juny).

Aquesta vegada, en canvi, sí que vam fer cim… i vam ser una bona colla! La veritat és que ens va costar entre 3:30 i 4 hores de pujar, però va pagar la pena, perquè el dia va ser magnífic, amb molt bona visibilitat, la qual cosa ens va permetre tenir unes vistes espectaculars dels cims i massissos més emblemàtics dels Pirineus com pot apreciar-se a les fotos que vam fer. Quan gairebé ja arribàvem al coll que dóna pas a la vall de St. Adrià, vam veure unes flors de neu, va ser l’únic ramet que vam veure, però només per això ja pagava la pena l’esforç fet:

Flor de neu (Leontopodium alpinum) que vam trobar pel camí.

A més, vam poder fer algunes panoràmiques que van quedar la mar de bé, com aquesta des del cim, que permet veure uns quants tresmils, entre els quals els més alts d’aquesta zona, com els que conformen el que  algú ha anomenat ruta dels tres pics (Pocets, Perdiguero i Aneto).

Panoràmica des del cim. S'abasta un bon grapat de tresmils, d'esquerra a dreta, els Eristes, Posets, Perdiguero, Maladetes i Aneto, i massís dels Bessiberris, entre molts altres.

Panoràmica des del cim. S’abasta un bon grapat de tresmils, d’esquerra a dreta, els Eristes, Pocets, Perdiguero, Maladetes i Aneto, i massís dels Bessiberris, entre molts altres.

Després de gaudir de les vistes del cim, vam fer la baixada fins el coll de Porroduno (on es va quedar un grupet de 4-5 persones) i després vam fer el Turbonet, que al costat del Turbó queda una mica marginat però que també mereix ser visitat, si més no per poder copsar la grandiositat del castell del Turbó, que no s’acaba de copsar des d’altres llocs.

Turbonet vist des del Turbó, amb uns quants tresmils al fons.

Turbonet vist des del Turbó, amb uns quants tresmils al fons, i l’Aneto just al darrere.

Al cap de no res ja vam emprendre la baixada, però ara la vam fer directament cap a la Selvapllana per la canaleta del Cornillo, una baixada ben divertida per una canal empinadeta que ens feia desgrimpar en algun punt. Quan vam arribar als cotxes al cap d’unes 7 hores i mitja, ens vam poder refrescar amb l’aigua de la font i la del rierol… i després vam anar a un bar de Castilló de Sos per acabar de refrescar-nos amb una bona cerveseta🙂

Per cert, si voleu el track de l’excursió el podeu descarregar d’ací; tot i que, com ja m’ha passat alguna vegada, al començament no em troba el satèŀlit i falta el primer tros (per sort, com diu al comentari, el vam poder obtenir l’altra vegada que vam intentar fer aquest impressionant cim).