Java RE a Debian (i derivades)

Ja fa un temps que havia trobat a webupd8 com instaŀlar el motor java privatiu d’oracle a debian, però volia tenir instaŀlada una versió lliure (icedtea) i no me’n surtia. Amb la instaŀlació d’una nova distro al Thinkpad, la Semplice (una versió de debian molt lleugera, de fet volia instaŀlar-hi una crunchbang però no me n’he sortit) em vaig posar a trastejar a veure si me’n sortia.

Vaig estar remenant per diferents llocs oficials de debian relacionats amb l’icedtea ([1][2][3]) i vaig arribar a la conclusió que calia instaŀlar l’icedtea, l’openjdk i el complement per l’icedtea:

$ sudo dpkg -i icedtea-netx_1.5.2-1_amd64.deb
$ sudo apt-get install icedtea-netx-common
$ sudo apt-get install openjdk-7-jre

M’hi vaig posar a fer i em vaig trobar que apareixien unes quantes dependències no resoltes i no hi havia manera d’instaŀlar-ho si no era forçant-ho:

$ sudo apt-get -f install

Amb la qual cosa se’m va instaŀlar l’openjdk, però no la resta. Una vegada ho vaig tenir instaŀlat ja vaig poder instaŀlar l’icedtea i després d’això li va arribar el torn al complement:

$ sudo dpkg -i icedtea-7-plugin_1.4-3~deb7u2_amd64.deb

que també em va donar problemes i també vaig haver de forçar-lo:

$ sudo apt-get -f install

A partir d’aquest moment ja vaig poder fer servir l’entorn d’execució de Java (Java RE, també podeu trobar-lo com JRE).

Simplificant i ordenant, els passos a seguir serien:

sudo apt-get install openjdk-7-jre

sudo sudo apt-get install icedtea-netx-common

sudo dpkg -i icedtea-7-plugin_1.4-3~deb7u2_amd64.deb

sudo apt-get -f install

Repetint la instaŀlació en una màquina virtual m’ha tornat a passar que en aquest punt he hagut de forçar la instaŀlació… i no ho he provat però segurament també servirà per tots els derivats de debian (allò que anomenem distros debian-like), com ara ubuntu (i derivats)… per cert, podeu veure que la sintaxi és més pròpia d’Ubuntu que de Debian, i això és vàlid tant per Crunchbang com per Semplice.

Finalment només cal reiniciar el navegador i comprovar que funciona😉

[1] https://packages.debian.org/wheezy/web/icedtea-7-plugin

[2] https://packages.debian.org/wheezy/amd64/icedtea-7-plugin/download

[3] https://packages.debian.org/sid/amd64/icedtea-netx/download

Si l’ordinador que feu servir té arquitectura de 32 bits, els 3 enllaços esmentats al començament i repetits just ací damunt heu de substituir-los pels següents:

[1] https://packages.debian.org/wheezy/web/icedtea-7-plugin

[2] https://packages.debian.org/wheezy/i386/icedtea-7-plugin/download

[3] https://packages.debian.org/sid/i386/icedtea-netx/download

Una altra vegada, és automàgic😉

Arxivat a Debian, Programari lliure

Deixa un comentari

Arxiu
Desembre 2014
M T W T F S S
« nov   jul »
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
293031  
