Excursions del 2015

Després de molts dies per fi torne a escriure alguna cosa de muntanya… i ja era hora perquè tenia pendents totes les excursions des de fa dos anys; així és que recuperaré els apunts de wikiloc i els enganxaré directament (els títols estan enllaçats a la pàgina corresponent del wikiloc):

Excursió amb raquetes al Cuyalaret 2015-03-08 10:48

Sortida «matinal» amb raquetes i esquí de muntanya organitzada pel Centre Excursionista de Lleida que ha estat molt bé perquè el dia ha estat fantàstic.

La neu estava un pèl dura i de vegades ondulada, cosa que als dels esquís els ha molestat però a naltros no gaire, la veritat és que hem pogut gaudir d’un dia fantàstic en aquell racó tan emblemàtic del Béarn amb l’omnipresent Midi d’Ossau.

Molt agraït a la vocal i a la resta de companys que ens han acompanyat en aquesta jornada.

Com altres vegades em passa, al començament no ha sortit bé i no m’ha localitzat però després el camí és bo.

Excursió amb raquetes a Aransa-Estanys de la Pera-Port de Perafita 2015-03-14 10:40

Sortida de raquetes organitzada per la comissió Piolet del Torre Vicens (aka Albert Rodríguez) i que al final només va comptar amb el «vocal», el Josep Maria Sala i jo mateix.

Es tracta d’una excursió amb raquetes senzilleta molt apta per iniciació fins al refugi dels Estanys de la Pera, on vam arribar tranquiŀlament a hora de dinar. Després el Josep Maria va marxar i quan va deixar de nevar l’Albert i jo vam intentar arribar-nos al Pic de Perafita però la ventisca ens va fer desistir quan vam patir-la intensament des del collet de St Vicens fins el Port de Perafita… quan ja teníem a tocar el cim 😦

L’he marcada com a fàcil però fins al refu és molt fàcil.

Excursió a les Agulles de Sta Àgueda 2015-04-04 09:02

Les agulles de Sta Àgueda són una formació rocallosa de rodeno que s’alça al costat del Bartolo, entre Benicàssim i Orpesa (a l’altre costat limita amb Cabanes). Són estrats inclinats que criden molt l’atenció quan passes pel costat i que amb el meu germà teníem pendent de fer des dels Nadals passats i que finalment hem fet a Setmana Santa.

Al final vam anar el meu germà i Àlex, MariaJo, Pau i jo. Vam triar fer la volta a les agulles en sentit antihorari perquè vam guiar-nos pel track de goterris però enlloc de seguir-lo fins el final (després de les Agulles pugen al Bartolo), quan vam baixar de les agulles i vam creuar-nos amb el PR el vam seguir cap als cotxes… en total vam estar unes 5 hores caminant!

No vam pujar als punts més característics perquè no ens vam aclarir a pujar al Trampolí i quan vam arribar a l’Agullot ja anàvem una miqueta cansats i vam decidir tirar cap a baix. En qualsevol cas l’excursió és molt divertida i és molt probable que un altre dia tornem a fer les agulles que tenim pendents.

Marque la dificultat tècnica de l’excursió com a moderada perquè tota l’estona s’ha d’anar grimpant i desgrimpant, amb algun passet un pèl complicat perquè t’has de deixar caure, però no és res que no es puga fer amb una miqueta de ganes 😉

Caminada Congost de Montrebei 2015-04-26 09:34

Caminada reivindicativa al congost de Mont-rebei contra la construcció d’una presa per part d’Endesa i per la declaració de Parc Natural tot el massís del Montsec.

És una caminada tranquiŀla i senzilleta que hem fet en 3 hores sense cap problema

2a Caminada dels Mocadors per la vall de la Terreta 2015-05-02 08:26

Dissabte 2 de maig de 2015 es va celebrar la segona edició de la Caminada dels Mocadors en un ambient molt festiu (com l’any passat) i amb una inscripció més que notable (es va passar de 100 persones de bon tros, sembla que en els moments de màxima participació vorejàvem els 150).

Per variar enguany l’organització ens va fer fer la volta en sentit horari, és a dir, a l’inrevés de la primera edició, i potser és millor… tot i que, és possible que només siga una sensació, ja que enguany no feia la solana de l’any passat.

En qualsevol cas és una caminada molt recomanable que té lloc en un ambient festiu de molta companyonia que convida a reincidir 😉

La caminada és fàcil però cal tenir en compte que són més de 30 km!

Ascensió al Mulleres 2015-05-31 06:30

Ascensió al Mulleres emmarcada en el «projecte» de cims comarcals que ha endegat el Centre Excursionista de Lleida aquest any i que aquest mes ens ha portat al cim de la Vall d’Aran.

Aquest cim té diversos accessos però vam triar l’accés des de la Besurta per la vall de l’Escaleta perquè en aquesta època de l’any es podria fer com a excursionisme fent servir grampons i piolet. De fet ens vam posar els grampons de pujada durant més de la meitat del trajecte i ens els vam traure poc abans del cim quan vam arribar als blocs de granit que hi ha a la zona més alta; de baixada no els vam emprar perquè la neu estava tova.

Va ser una excursió molt agradable amb molt bona companyia però que em va resultar especialment pesada per ser la primera de l’any.

La marco com a moderada per la distància però no presenta cap dificultat tècnica.

Ascensió a l’Aragüells 2015-06-20 06:41

Segon 3000 de la temporada, un de fàcil… teòricament; perquè hem acabat fins el monyo de les pedres que ens hem trobat pel camí, tant a la pujada com a la baixada.

El dia ha eixit fantàstic, i això que quan vam arribar al pla de Senarta hi havia uns núvols per la zona de l’Hospital de Benasc que ens feien pensar en el pitjor; a més, durant la nit va fer molt vent però per sort a partir de les 4:30 o així ha deixat de bufar i ens ha permès gaudir d’un dia magnífic de muntanya, amb unes vistes immillorables de totes les muntanyes dels voltants (Maladetes, Vallibierna, Posets, Perdiguero,…).

La idea inicial era fer l’Aragüells i l’Agulla Juncadella però com que hem fet un pèl tard i volíem baixar a dinar a Benasc hem «sacrificat» l’agulla Juncadella i l’hem deixada per un altre dia 😉

La part final des del coll fins al cim ha estat molt divertida ja que són gairebé 100 metres de desnivell amb grimpades contínues.

El qualifique com a fàcil (tot i que a la muntanya no regalen res) perquè no presenta cap dificultat tècnica.

Ascensió al Cilindre de Marboré 2015-07-02 09:48

El passat 2 de juliol vaig acompanyar al Xavi (i a la Magda) a fer uns quants 3000 per la zona del Perdut que li falten per acabar la llista del CEL (hores d’ara només li queden els Frondielles), i vaig fer amb ell el Cilindre i res més ja que em vaig sentir unes molèsties que em van impedir acompanyar-lo més. Ell sí que va fer els 5 que tenia pendents a la zona.

Pel que fa al Cilindre és bastant senzill però té una trepada amb un passet complicat una vegada s’arriba a la zona de dalt de la tartera que puja del llac Gelat. Més endavant n’hi ha una altra però no és tan complicada. Patíem per baixar-la però ens va resultar més senzilla del que pensàvem. Una vegada superat l’entrebanc s’arriba al cim amb unes vistes privilegiades del Perdut, i de la vall de Marboré amb el seu llac Gelat, la bretxa de Tucaroia, la vall de Pineta, la cara nord del Perdut (amb la glacera), el Vinhamala, la vall d’Ordesa… una passada!

La marque com a moderada, tot i que hi ha un pas complicat.

Excursió a l’Ibon d’Atxerito 2015-08-04 11:07

Pujada clàssica a l’ibon d’Atxerito des de Guarrinza que vam fer amb l’Ona i la família del meu germà, com a entrenament per fer l’endemà la pujada a l’Anie-Auñamendi.

La veritat és que és una pujada senzilla però vam començar a pujar a les 11:00 i vam agafar tota la calor. Érem al llac a les 13:00 però l’últim tros es va fer un pèl llarg… és clar que cal començar a caminar més aviat.

Paga la pena pujar-hi perquè el llac està envoltat de muntanyes escarpades que li afegeixen un encant meravellós.

Ascensió a l’Anie-Auñamendi 2015-08-05 07:23

Pujada clàssica a aquesta mítica muntanya basca des de la Pierre St Martin. Es passa per la falda de l’Arlas, que és un cim molt bonic que ja vam pujar fa anys amb el grup de famílies del Centre Excursionista de Lleida.

La primera part de l’excursió és molt agradable ja que transcorre per prats però passat un temps entrem de ple al karst de Larra que és aquesta zona divisòria entre Navarra i el Béarn occità; de fet el paratge s’anomena Larra-Belagoa. Aquesta segona part, tot i ser més abrupta té el seu encant ja que transcorre pel karst i sovint hem de colar-nos entre esquerdes de la roca, o bé caminar-hi per damunt saltant d’unes roques a unes altres, per arribar finalment a la falda de l’Anie on ens espera una pujada d’uns 45º que es fa per la part del darrere (segons ens hi atansem) fent ziga-zagues per assolir finalment el cim.

Les vistes des d’allà són impagables, distingint-se clarament el Midi d’Ossau.

L’he marcada de dificultat moderada perquè hi ha alguna grimpadeta i és un desnivell que comença a ser notable, tot i que si esteu avesats a fer muntanya no té cap complicació.

Irati gairebé no necessita cap presentació. De rutes se’n podem fer moltíssimes, nosaltres vam triar la volta a l’embassament d’Irabia des de l’ermita de la mare de Déu de les Neus… una volta enorme que vam acabar fent tot el grup, tot i que al final es fa pesadet per la distància. No té cap dificultat, només és llargueta.

Aquesta ruta m’atreviria a dir que s’ha de repetir cada estació de l’any perquè aquest estiu la fageda estava esplèndida, però segur que una visita a la tardor ens deixa bocabadats… cal anar-hi!

Ascensió a l’Aneto (pujada per Renclusa, baixada per Aigualluts) 2015-08-15 17:07

Ascensió clàssica a l’Aneto fent nit a la Renclusa per pujar pel Portilló Superior i baixar per Aigualluts passant pel llac del Salterillo. Com aquest track se’n poden trobar molts més, només volia contribuir-hi dient la meua.

A la pujada s’ha d’anar amb compte de no resseguir els punts rojos perquè porten per la carena dels Portillons i fan perdre temps i energies innecessàriament, cal anar a prop de la paret dels Portillons sense pujar-hi; a partir d’un moment es pot fer a prop de la paret fins al pluviòmetre o més al mig (com va aquest track) i trencant a l’esquerra.

La baixada la vam fer cap al llac del Salterillo i d’ací seguint el camí que porta cap al pla d’Aigualluts (la primera part és comuna al camí que va a la Renclusa fins que trobem les marques del GR que ve de la Vall d’Aran passant per Aigualluts)… el problema és que ens deixa a la part més baixa del pla d’Aigualluts i el pas és a la part final, per la qual cosa vam haver de creuar l’aigua, que també va ser un detall que van agrair els nostres peus.

Marque la ruta com a difícil per la durada; la veritat és que no hi ha cap dificultat tècnica remarcable, tret d’alguna grimpada i desgrimpada… i òbviament el temut Pas de Mahoma que té un passet un pèl complicadet però pel fet de ser exposat i amb molt de pati, probablement es podria passar d’una altra manera sense que fos tan difícil.

Ascensió al Posets 2015-08-29 15:25

Ascensió al Posets per la Ruta Real des del refugi Àngel Orús. Aproximació al refu dissabte 29 d’agost des de l’aparcament d’Espigantosa i atac al cim diumenge 30. És una de les vies clàssiques d’accés al Posets, diuen que la més fàcil i ràpida, no ho sé perquè només he pujat aquesta vegada però sí que va ser una ascensió ràpida… i fàcil. Això sí estàvem molt ben acompanyats i «guiats».

La ruta no presenta cap problema en aquesta època de l’any ja que a la Canal Fonda que és el pas compromès amb neu només quedava alguna congesta fàcilment evitable. Vam fer la pujada xino-xano i sense adonar-nos-en en 3 hores i 20 minuts vam fer cim des del refu. A la baixada les més agosarades van fer la Dent de Llardana que des del coll es presenta imponent.

Marque la ruta de dificultat moderada perquè encara que tècnicament no tinga cap problema cal tenir present que és una ruta d’alta muntanya.

Excursió per la Vall de Salenques 2015-10-25 10:51

Breu passejada per la vall de Salenques aprofitant els últims dies d’enguany per poder veure un paisatge de tardor.

Caminada feta amb companyes-amigues de feina en un bon dia de companyonia… per repetir 😉

Excursió pel Bosc de Gamueta (Zuriza-Linza) 2015-11-01 08:45

Excursió circular pel bosc de Gamueta seguint les marques verdes i grogues que ixen del refugi de Linza… es pot veure al track que el satèl·lit va tardar una estoneta a trobar-me, però no té pèrdua. L’eixida és des de l’extrem nord est de l’aparcament al davant del refugi, seguint les marques i el senyal que hi ha al pal indicador. La part més pesada és al començament, fins assolir l’imponent pas de cavall que hi ha al davant mateix del refu.

La llàstima és que no vam poder fer l’excursió 15 dies abans que ens hauríem trobat la fageda pletòrica… tot i això és un bosc tan bonic que fins i tot amb les fulles al terra és imponent.

Per repetir un altre any al moment adequat… malgrat les més de 3 hores de cotxe que tenim des de Lleida.

Pujada a Pipa 2015-12-26 09:01

Pujada a Pipa el segon dia de Nadal que ha anat molt bé per a eliminar unes quantes toxines d’aquests dies i per a retrobar-me amb uns quants amics i familiars que feia dies que no veia. És una excursioneta molt senzilla que es fa en unes 3 horetes i que permet unes vistes de part de la Plana i del Camp de Morvedre espectaculars. En aquesta ocasió hem baixat per les «cordes», uns passamans que hi ha instal·lats en una zona amb més pendent però que pot salvar-se sense cap problema.

Excursió a la Cova de St Vicent i a l’Arquet de Fondeguilla 2015-12-28 09:35

Excursió facileta que hem fet amb els meus germans i fills des de l’aparcament de St Josep en unes 3 hores, aproximadament.

El camí és facilíssim però molt bonic, ja que la pujada a l’Arquet voreja el barranc tota l’estona i passa per racons molt verds… totalment recomanable.