Excursions del 2016

Per acabar d’enllestir el que tenia pendent de publicar d’excursions, falten les de l’any 2016; faré com amb les del 2015, agafar-les dels apunts del wikiloc (també enllaçaré al títol el track):

Excursió al Congost de Montrebei des de Corçà i visita a les passeres de Montfalcó 2016-01-01 09:57

Per tal de començar l’any fent una mica d’exercici hem anat l’1 de gener de 2016 a fer el congost de Montrebei des de Corçà (és la versió llarga del congost) i just abans d’arribar al propi congost ens hem desviat cap a les passeres que han posat per anar a Montfalcó (encara no hi havíem estat mai). L’excursió al congost és molt bonica però al tema de les passeres no li acabem de veure el què, això sí la perspectiva que dóna del congost és diferent a la que estem acostumats i el pas pel pont tibetà que creua la Noguera Ribagorçana és divertit… si no es té vertigen 😉

Marque la ruta amb dificultat moderada no per cap qüestió tècnica (no té cap dificultat ni molt menys) sinó per la durada (que tampoc és res de l’altre món).

Excursió amb raquetes de l’Hospital de Benasc al Forau d’Aigualluts 2016-02-14 10:45

Excursió amb raquetes amb gent de l’insti… contentíssim de la companyia i de les noves coneixences :-*

Un dia fantàstic, tot i que pintava bastant malament per la méteo. L’excursió feia molt temps que tenia ganes de fer-la ja que és un lloc on he anat unes quantes vegades a l’estiu i volia anar-hi amb neu… i és una passada.

La propera podria ser als Uelhs deth Joèu, a veure eixir l’aigua que desapareix pel Forau d’Aigualluts 😉

Excursió al Congost de Montrebei 2016-03-26 11:01

Clàssica caminada pel congost de Montrebei des de Pont de Montanyana… és la 7a o 8a vegada que la faig, però ara tenia l’interès de portar al meu germà i família (i la meua) que volien veure-ho i arribar a les passeres; el problema és que aquest dissabte de setmana santa havíem tingut aquesta idea moltíssima gent, tanta que només vam creuar el pont penjat sense intentar anar a les passeres; a més, feia molta calor, va ser el dia que va canviar el temps (1r cap de setmana de primavera).

Per cert, si no hi heu estat no us ho podeu perdre, l’excursió paga molt la pena.

Ascensió al Cotiella 2016-07-03 07:19

Ascensió al Cotiella des del refugi de Labasar, al costat de la Bassa la Mora, acompanyat d’amigues del CEL… una excursió imprescindible a un pic mític dels Pirineus però que s’ha de guanyar amb molt de suor.

Vam fer la pujada per les agulles de Labasar, molt boniques, i després vam passar per l’Era de les Brúixes saltant el coll del Port. Una zona kàrstica molt àrida amb un sol de «justícia» que ens va portar finalment al coll anomenat «la Colladeta», on fa cap la ruta que puja des del refugi d’Armenya, ja molt a prop del cim (només ens queda la pala final).

El dia era fantàstic i ens va regalar unes vistes espectaculars, a més de tot el Pirineu, podíem veure el Moncayo i també el Pedraforca… una passada!

La baixada va ser llarga, de fet ens va costar tant pujar com baixar, perquè després d’arribar, baixant, a l’era de les Brúixes havíem de pujar el coll de Port; i a les 14:00 amb el sol que feia es va fer especialment pesat. Després ens quedava el flanqueig per baixar a la zona on coincideixen la ruta de pujada amb la de baixada, que vam fer per la vall de Ribereta… un pedregam impressionant que no ens va deixar en tot el camí i que ens tenia preparada una sorpresa d’última hora: la baixada final a la Bassa la Mora (Ibon de Plan) és per una canal després de la qual hi ha una tartera interminable de pedra molt desigual que es fa molt pesada de baixar…. l’única esperança és la visió de la Bassa la Mora i el bany que ens hi esperava… una delícia!

En resum, cim impressionant, i imprescindible, que s’ha de guanyar (a muntanya no regalen res) i que, si el dia acompanya com en el nostre cas, permet unes vistes inigualables… això sí, s’ha de fer una bona provisió d’aigua perquè no n’hi ha en tot el recorregut.

Marque la ruta com a difícil per la duresa del pedregam… ens va costar tant la pujada com la baixada, però no té absolutament cap dificultat tècnica.

Ascensió a la Tuca de la Collada (Pic Inferior de la Paül), des d’Estós. 2016-08-03 06:39

Primer tresmil de la temporada (esperem que no siga l’últim), fet en companyia del meu germà. Per a fer-lo cal eixir del refugi d’Estós seguint les indicacions que van al Posets, que és el que volíem fer però ja ens van dir al refugi que la via que volíem fer (sense grampons i evitant l’aresta) era molt llarga. De fet en arribar al coll de la Paül ja vam veure que se’ns faria tard i per això vam decidir pujar aquest tresmil com a compensació. Si us veieu amb cor, podeu intentar des d’ací fer la carena de Bardamina, nosaltres només vam fer aquest pic i vam tornar perquè estàvem els dos mig lesionats.

El marque com a moderat pel temps necessari, però no té absolutament cap dificultat tècnica.

No heu de fer cas del primer tram del track perquè el satèl·lit va tardar a localitzar-me (només cal seguir les indicacions de Posets que hi ha només eixir del refu en direcció a Viadós seguint el GR11).

Excursió als Estanys de Gerber i més enllà 2016-09-03 10:16

Dins de les activitats de la 3a acampada social del Centre Excursionista de Lleida aquest cap de setmana hem gaudit d’una excursió clàssica pels Pirineus pallaresos… fent frontera ja amb l’Aran: l’excursió a l’estany de Gerber; una excursió que el grup de famílies del CEL ja ha fet en alguna ocasió però on no havíem pogut anar encara.

L’excursió és curteta però molt agraïda, i en família resulta un gran encert ja que la canalla pot gaudir molt amb els llacs. Nosaltres vam arribar a l’estany Gerber i vam anar una mica més enllà, passant la cascada (que no portava aigua) i arribant a un altre estany.

Vam intentar arribar-nos al refugi Mataró (lliure) però estava més lluny del que pensàvem.

100% recomanable.

Pujada al Port de Salau 2016-09-04 09:26

Dins de les activitats de la 3a acampada social del Centre Excursionista de Lleida hi havia la trobada transfronterera de camins (de fet vam canviar la ubicació de l’acampada per a fer-la coincidir amb la trobada.

La Pujada al Port de Salau la teníem pendent i pensava fer-la en alguna trobada catalano-occitana, però ha resultat que l’he feta abans, com a activitat excursionista.

Val a dir que la pujada s’ha fet pesada (feia molta calor) però les vistes a dalt del port són fantàstiques.

Molt recomanable.

Ascensió col·lectiva del Centre Excursionista de Lleida a l’Aragüells (3037 m) per a celebrar l’últim 3000 de l’Aleix Barberà. Vam fer nit a la Cabana de Pescadors on ens vam trobar una vintena de persones i ja vam fer una primera celebració sopant i compartint un rom cremat. L’endemà ben d’hora vam començar a pujar i vam fer aquest clàssic cim amb unes fantàstiques vistes de la Maladeta, especialment de l’Aneto.

És un dels 3000 considerats fàcil, de fet hi va haver 3 persones que van fer el seu primer 3000, tot i que s’ha de ser sempre prudent quan es fa muntanya.

Marque la ruta com a moderada perquè tot i ser “fàcil” és un 3000 i sempre s’ha de vigilar.